O que a Coca-Cola tem para nos ensinar na época de natal?

No fim do mês de novembro, a caravana da Coca-Cola passou pela minha cidade, cidade do interior do Rio Grande do Sul, e simplesmente encantou! Muitos que assistiram o evento falaram que sentiram a “magia do Natal” e que parecia que o urso polar, tão típico da marca, fosse entregar uma garrafinha linda de Coca-Cola gelada para beber.

Provavelmente nesse instante, mesmo não sendo um apreciador da bebida, você consegue lembrar dos comerciais de TV da marca, e todos aqueles elementos em vermelho, uma linda ceia de Natal e um Papai Noel sorridente, certo?

Desde sua criação, há mais de 130 anos atrás, mantém sua marca como a quinta mais valiosa do mundo, totalizando o valor de R$ 63.3 bilhões de dólares, segundo o ranking da Interbrand de 2019. Preste atenção, esse montante é apenas o valor da marca – valor de um bem incorpóreo.

É claro que as ações de marketing da Coca-Cola são sensacionais, há um posicionamento da marca e não suficiente há conteúdo – afinal cada vez que vemos um comercial, vemos uma história, nos emocionamos, há interação com o público, o que faz que nós nos sentimos parte desse momento.

Mas, e se a Coca-Cola não tivesse protegido sua marca? Afinal, é decorrente da marca, do uso das cores, de um conjunto-imagem específico que essa conquistou nossa atenção. Mas, se ela não tivesse criado todo esse branding, será que ela possuiria toda essa imponência?

Não há dúvidas que proteger sua marca é essencial para você se diferenciar no mercado, conquistar território e expandir seu negócio. Lembre-se disso em 2020, coloque essa meta e busque a proteção da sua marca, independente qual seja seu negócio.

Bom, por fim, me resta desejar apenas uma coisa: um Feliz Natal, com toda a aquela magia dos comerciais da Coca-Cola, e um 2020 repleto de realizações e sucesso como essa marca!

Dra. Samanta Calegari

 

What does Coke have to teach us on Christmas?

At the end of November, the Coke convoy passed in my city, a country city in Rio Grande do Sul, and simply impressed everyone! Lots of people that watched the event told me that they felt the “Magic of Christmas” and it seems like the polar bear would be handing over a beautiful little cold Coke bottle for everyone to drink.

Probably at this moment, even though you are not the drink lover, you could remember the brand’s TV commercials, and all those red elements, a beautiful Christmas dinner and a smiling Santa Claus, right?

Since its inception, over 130 years ago, it has maintained its brand as the fifth most valuable in the world, totalizing $ 63.3 billion, according to the Interbrand ranking of 2019. Please note this amount is just the value of the brand – value of an intangible good.

Of course, Coke’s marketing actions are sensational, there is brand positioning and not enough content – after all every time we see a commercial, we see a story, we get emotional, there is interaction with the audience, which makes us feel as part of that moment.

Nevertheless, what would happen if had Coke not protected its brand? After all, it is due to the brand, the use of colors, and a specific trade dress that it has captured our attention. However, if they had not created all this branding, would they have all that grandeur? We do not have the right answers, but one thing I can guarantee: your business name is worth a lot and not registering your brand can cost you the entire identity of your business.

There is no doubt that protecting your brand is essential for you to differentiate yourself in the market, conquer territory and expand your business. Remember that by 2020, set that goal and seek brand protection no matter what your business is.

Well, finally, I can only hope for one thing: Merry Christmas, with all the magic of Coke commercials, and a 2020 full of achievements and success like that brand!

 

 

 


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